1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 541 | Εξάμηνο Σπουδών | 9ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης | 3 Θ=2, Α=1, Ε=0 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER225/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Γνώσεις
Δεξιότητες
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στοιχεία πιθανοτήτων και στατιστικής, θεώρημα Βayes, Διακριτές και Συνεχείς Θεωρητικές Κατανομές πιθανότητας, Στατιστική ανάλυση δεδομένων, Αβεβαιότητα εκτιμήσεων. Δένδρα λήψης αποφάσεων. Επέκταση του υπολογισμού του κόστους της ρύπανσης με την προσθήκη της απώλειας αξίας ενός αγαθού. Θεωρία Λήψης Αποφάσεων κατά Bayes (prior and posterior distributions). Επικινδυνότητα και βέλτιστη απόφαση κατά Bayes. Ανάλυση ευαισθησίας και επιρροή του αριθμού των δειγμάτων στις αποφάσεις. Χρήση της συνάρτησης απώλειας στην προώθηση περιβαλλοντικής πολιτικής. Οικονομική αξία της πληροφορίας. Μετάνοια και απώλεια ευκαιρίας. Συσχέτιση επικινδυνότητας και κόστους/οφέλους. Περιβαλλοντική επικινδυνότητα (ρυπαντές και επιτρεπτά όρια έκθεσης-πρακτικές εφαρμογές). Ανάλυση επικινδυνότητας υδρολογικών έργων και διεργασιών. Ανάλυση επικινδυνότητας με χρήση χωρικής ανάλυσης. Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων για τη διαχείριση υδατικών πόρων. Θέματα που παρουσιάζονται είναι: Η ενσωμάτωση των δεδομένων και της ποιοτικής πληροφορίας στη λήψη αποφάσεων. Κριτήρια λήψης αποφάσεων (minimax, maximin), εφαρμογές σε θέματα οικονομικής και περιβαλλοντικής φύσεως. Παρουσίαση λογισμικού Irrigania για την εφαρμογή της θεωρίας παιγνίων (λήψη αποφάσεων) μη σταθερού αθροίσματος στη διαχείριση υδατικών πόρων |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 28 | ||
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 35 | ||
- Φροντιστήρια | 11 | ||
- Project και 2 σετ ασκήσεων | 51 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:
ΙΙ. Αξιολόγηση εργασιών (20%) ΙΙΙ. Αξιολόγηση Project (30%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | |||||
Διδασκαλία μαθήματος: | |||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |