1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 539 | Εξάμηνο Σπουδών | 9ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης | 3 Θ=2, Α=1, Ε=0 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER190/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί μάθημα κατεύθυνσης του Τομέα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και ασχολείται με τεχνολογίες εξυγίανσης εδάφους και υπογείων υδάτων που έχουν ρυπανθεί από επικίνδυνα απόβλητα. Αρχικά εστιάζει στις διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο υπέδαφος και περιγράφουν την μεταφορά/ μετακίνηση/μετατροπή των ρύπων, όπως υδροδυναμικές διεργασίες (συμμεταφορά, διασπορά, διάχυση), αβιοτικές (προσρόφηση, εξάτμιση, ιονανταλλαγή, υδρόλυση) και βιοτικές διεργασίες. Αναπτύσσονται διάφορες τεχνολογίες αποκατάστασης εδαφών όπως φυσικοχημικές, βιολογικές και θερμικές μέθοδοι. Αναφέρονται τα βασικά χαρακτηριστικά των τεχνολογιών αναφορικά με τον σχεδιασμό συστημάτων, την απόδοση και καταλληλότητα για συγκεκριμένα είδη ρύπων, καθώς και τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα κάθε τεχνολογίας. Γίνεται ειδική αναφορά στις τεχνολογίες αποκατάστασης ρυπασμένων υδροφορέων (in-situ, ex-situ και on-site) και αναπτύσσονται τα βασικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού αυτών των συστημάτων, η εκτίμηση της απόδοσης και της καταλληλότητας και αναφέρονται τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Τέλος παρουσιάζονται συγκεκριμένα παραδείγματα εφαρμογών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/ φοιτήτρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Υδροδυναμικές, φυσικοχημικές και βιολογικές διεργασίες του υπεδάφους Μεταφορά και τύχη ρύπων στο έδαφος
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΔΑΦΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ
Παραδείγματα Εφαρμογών |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης |
| ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 26 | ||
- Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 13 | ||
- Εκπόνηση ατομικής εργασίας (Project) | 20 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 66 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (30%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | |||||
Διδασκαλία μαθήματος: | |||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |