Slide background

Παράκτια Μηχανική

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 535 Εξάμηνο Σπουδών 9ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER269/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα περιλαμβάνει βασικές γνώσεις σε στοιχεία κυματομηχανικής, θαλάσσιας κυκλοφορίας και θαλασσίων ρευμάτων, καθώς και υδροδυναμικών φορτίσεων θαλάσσιων κατασκευών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:

  • Κατανοήσουν στοιχεία ακτομηχανικής : μορφολογία ακτών, διάβρωση, μηχανισμοί μεταφοράς των φερτών υλών στον παράκτιο χώρο, στερεομεταφορά εγκάρσια και παράλληλα προς την ακτή, ισοζύγιο φερτών υλών, επιδράσεις παράκτιων έργων στην ακτή, εγκάρσια και παράλληλα έργα προστασίας από διάβρωση, διάκριση των έργων σε «ήπια» και «σκληρά»

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος πέραν της γνώσης και κατανόησης των προαναφερθέντων θεμάτων θα είναι σε θέση:

  • Να κάνει πρόγνωση του κυματικού κλίματος μιας περιοχής με βάση ανεμολογικά δεδομένα και χάρτες της ευρύτερης περιοχής, υποθέτοντας ότι ισχύει κάποιο από τα βασικά ενεργειακά φάσματα.
  • Να προσδιορίσει τις παραμέτρους του κύματος σχεδιασμού.
  • Να βρει τις νέες παραμέτρους του κύματος σχεδιασμού οι οποίες προκύπτουν από τα φαινόμενα ρήχωσης, διάθλασης, περίθλασης, θραύσης, αναρρίχησης των κυματισμών, καθώς πλησιάζουν την ακτή και συναντούν παράκτια έργα, και οι οποίες θα χρειασθούν είτε για τη διαστασιολόγηση λιμενικών και παράκτιων έργων, είτε για την εκτίμηση κυματογενών ρευμάτων παράλληλα και εγκάρσια στην ακτή και την προκαλούμενη στερεομεταφορά παράλληλα και εγκάρσια στην ακτή.
  • Να κάνει μια αδρομερή εκτίμηση της εξέλιξης της ακτογραμμής κοντά σε ένα παράκτιο έργο.
  • Να εκτιμήσει το ισοζύγιο φερτών υλών σε μία παράκτια περιοχή και να προτείνει παράκτια έργα παράκτιας από διάβρωση.
Γενικές Ικανότητες
  • Ομαδική Εργασία
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγική παρουσίαση βασικών στοιχείων κυματομηχανικής όπως:
    • Οι αναλυτικές θεωρίες περιγραφής δισδιάστατων κυματισμών.
    • Οι απλές αναλυτικές περιγραφές των εργασιών διαμόρφωσης των κυματισμών στον παράκτιο χώρο (περίθλαση, ανάκλαση, θραύση και αναρρίχηση).
    • Οι σύγχρονες αριθμητικές μέθοδοι περιγραφής των παραπάνω.
    • Η στατιστική ανάλυση και πρόγνωση των ανεμογενών κυματισμών.
  • Κυκλοφορία, ανάμιξη και μεταφορά αιωρημάτων και ιζημάτων.
  • Μορφολογία ακτών, παράκτια στερεομεταφορά και τεχνικά έργα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση υπολογιστικών λογισμικών.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις (Θεωρία) 39
- Εκπόνηση μελέτης (project) 40
- Αυτοτελής Μελέτη 46
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων

ΙΙ. Project  (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Εισαγωγή στην παράκτια τεχνική και τα λιμενικά έργα, Κουτίτας Χριστόφορος Γ. 
  • Παράκτια Γεωμορφολογία, Καρύμπαλης Θ. Ευθύμιος

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Νέος Επιστημονικός Διδάκτορας- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Νέος Επιστημονικός Διδάκτορας- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Νέος Επιστημονικός Διδάκτορας- ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: