1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠΔ 433 | Εξάμηνο Σπουδών | 8ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις | 4 Θ=2, Α=0, Ε=2 | 3 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MPD217/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα έχει ως κύριο στόχο να παρουσιάσει τις βασικές λειτουργίες μιας Μικρομεσαίας Επιχείρησης (ΜΜΕ), εστιάζοντας στις διαδικασίες ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Οι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει το μάθημα είναι σε θέση:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διαλέξεις Παρουσίαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) σε διεθνές επίπεδο. Οργάνωση και διοίκηση ΜΜΕ. Νομοθεσία ΜΜΕ. Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων. Διαχείριση έργων και πόρων. Μοντέλα ανάπτυξης ΜΜΕ. Λογιστική και κοστολόγηση των ΜΜΕ. Χρηματοδότηση ΜΜΕ. Χρηματοοικονομική ανάλυση επενδύσεων. Βιωσιμότητα ΜΜΕ. Ηγεσία. Καινοτομία και ΜΜΕ. Καινοτόμες Ιδέες. Κατοχύρωση Ιδεών. Ανάπτυξη Επιχειρηματικού Σχεδίου (business plan). Δημιουργικότητα. Μάρκετινγκ. Ανάλυση Αγοράς, Τμηματοποίηση & Ανταγωνισμός. Ανάλυση Συμπεριφοράς Καταναλωτή. Σχεδίαση και ανάπτυξη Νέων Προϊόντων & Υπηρεσιών. Ανάπτυξη Σχεδίου Μάρκετινγκ (marketing plan) ΜΜΕ. Αξιολόγηση ΜΜΕ. Αξιολόγηση Επενδύσεων. Ανάπτυξη και αξιολόγηση στρατηγικής. Εργαστηριακές Ασκήσεις Εισαγωγή στη χρηματοοικονομική ανάλυση (είδη και ανάλυση χρηματοοικονομικών δεικτών), Έναρξη μια νέας επιχείρησης, Επιχειρηματικά υπολογιστικά εργαλεία (ανάλυση νεκρού σημείου, εκτίμηση κόστους εκκίνησης, ταμειακές ροές), Βασικά στοιχεία επιχειρηματικών σχεδίων, Ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου, Εισαγωγή στην οργάνωση και λειτουργία επιχείρησης (1ος κύκλος επιχειρηματικού παίγνιου), Λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων (2ος κύκλος επιχειρηματικού παίγνιου), Αξιολόγηση επιδόσεων και στρατηγικής (3ος κύκλος επιχειρηματικού παιγνίου), Ανάλυση συμπεριφοράς καταναλωτών (1η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Τμηματοποίηση αγοράς (2η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Προσομοίωση αγοράς και εκτίμηση μεριδίων αγορά (3η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ), Επιλογή στρατηγικής και ανάλυση ανταγωνισμού (4η φάση πλατφόρμας μάρκετινγκ). |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 26 | ||
- Εργαστηριακές ασκήσεις | 26 | ||
- Αυτοτελής μελέτη | 23 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 75 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Εργαστηριακές Ασκήσεις (50%) Οι εργαστηριακές ασκήσεις περιλαμβάνουν 3 βασικές ενότητες: Βασικά επιχειρηματικά εργαλεία (επιχειρηματικό πλάνο, υπολογισμός νεκρού σημείου, υπολογισμός οικονομικών πόρων και χρηματοροών), Λειτουργία επιχείρησης (επιχειρηματικό παιχνίδι) και Μάρκετινγκ επιχείρησης (λογισμικό προσομοίωσης). Ο τελικός βαθμός των εργαστηριακών ασκήσεων προκύπτει από τον μέσο όρο 2 αναφορών που πρέπει να υποβάλλουν οι φοιτητές. Τελική γραπτή εξέταση (50%) Διεξαγωγή τελικής γραπτής εξέτασης που περιλαμβάνει θέματα μελετών περιπτώσεων με ερωτήσεις κατανόησης, κριτικής σκέψης, αλλά και ερωτήσεις που αφορούν την εφαρμογή ποσοτικών/ποιοτικών τεχνικών |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
- Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη):
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Διδάσκεται από τη Σχολή ΜΠΔ | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | |||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |