1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 442 | Εξάμηνο Σπουδών | 8ο |
Είδος μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης, Εργαστήρια | 4 Θ=3, Α=0, Ε=2/2 | 4 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER232/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Δεξιότητες
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα είναι σχεδιασμένο να εφοδιάσει σε προπτυχιακό επίπεδο σπουδαστές Μηχανικών Περιβάλλοντος με το απαραίτητο υπόβαθρο για ουσιαστική κατανόηση των γενικών αρχών, σχετικά με την επεξεργασία λυμάτων. Το μάθημα κάνει μια γρήγορη ανασκόπηση των βασικών εννοιών υδατικής χημείας (Mονάδες συγκέντρωσης, Χημική ισορροπία, Ταχύτητα αντίδρασης, Xημική κινητική, Χημική θερμοδυναμική) και εξετάζει σε βάθος τα: Ποιοτικά χαρακτηριστικά λυμάτων (Ποιότητα ανεπεξέργαστων υγρών αποβλήτων, Οργανικά χημικά χαρακτηριστικά, Θεωρητικός προσδιορισμός του απαιτούμενου οξυγόνου, Βιοχημικά απαιτούμενο οξυγόνο, Μέθοδοι μέτρησης BOD), Διεργασίες επεξεργασίας λυμάτων (Bασικές διεργασίες, Eπιλογή διεργασιών, Πρωτοβάθμια επεξεργασία, Καθίζηση), Βιολογική επεξεργασία υγρών αποβλήτων (Στοιχεία μικροβιολογίας, Κατηγορίες μικροβίων, Ανάπτυξη μικροοργανισμών, Συστήματα ενεργού ιλύος, Δεξαμενές αερισμού, Μεταφορά οξυγόνου, Λειτουργικά προβλήματα, Σχεδιασμός δευτεροβάθμιας δεξαμενής καθίζησης), Συστήματα προσκολλημένης βιομάζας (Χαλικοδιϋλιστήρια, Περιστρεφόμενοι βιοδίσκοι), Βιολογική αφαίρεση θρεπτικών συστατικών (Νιτροποίηση, Απονιτροποίηση, Βιολογική αφαίρεση φωσφόρου), Απολύμανση επεξεργασμένων λυμάτων (Aπολυμαντικά, Xλωρίωση, Οζόνωση, Υπεριώδη ακτινοβολία). |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 40 | ||
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας | 34 | ||
- Φροντιστήρια | 6 | ||
- Εργαστηριακές ασκήσεις | 20 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 100 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει:
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Καθηγητής Κ. Χρυσικόπουλος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Καθηγητής Κ. Χρυσικόπουλος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: | Ρ. Σαρίκα (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Δρ. Α. Μαλανδράκης (Μέλος ΕΔΙΠ-ΧΗΜΗΠΕΡ) |