Slide background

Αποκεντρωμένα Συστήματα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 434 Εξάμηνο Σπουδών 8ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=0, Ε=1
3
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Ναι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER292/

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Μέσω του μαθήματος Αποκεντρωμένα Συστήματα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων θεωρούνται θέματα που αφορούν την επεξεργασία αποβλήτων μέσω συστημάτων χαμηλού κόστους για την επεξεργασία αποβλήτων σε μικρούς οικισμούς ή μεμονωμένες κατοικίες που δεν έχουν πρόσβαση σε κεντρικά δίκτυα αποχέτευσης. Επίσης, παρουσιάζονται οι δυνατότητες επαναχρησιμοποίησης, τα πιθανά οφέλη και οι περιορισμοί χρήσης. Οι φοιτητές καλούνται να σχεδιάσουν σχετικά συστήματα, καθώς επίσης να σχεδιάσουν έργα επαναχρησιμοποίησης λαμβάνοντας υπόψη την ποιότητα της εκροής αποκτώντας έτσι πολύτιμα εφόδια για τη μελλοντική τους επαγγελματική απασχόληση ως Μηχανικοί Περιβάλλοντος.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • κατανοεί τις διεργασίες μέσω των οποίων πραγματοποιείται η επεξεργασία υγρών αποβλήτων στα φυσικά συστήματα επεξεργασίας.  
  • σχεδιάσει συστήματα βραδείας εφαρμογής (Τύπου Ι και ΙΙ)
  • σχεδιάσει συστήματα ταχείας εφαρμογής αποβλήτων στο έδαφος
  • σχεδιάσει συστήματα τεχνητών υγροβιότοπων (επιφανειακής, υποεπιφανειακής, κάθετης ροής).
  • σχεδιάσει συστήματα τεχνητών λιμνών (αναερόβιες, επαμφοτερίζουσες, ωρίμανσης)
  • οργανώνει σχέδια επαναχρησιμοποίησης υγρών αποβλήτων με έμφαση την άρδευση καλλιεργειών και χώρων πρασίνου και εμπλουτισμού υδροφόρων)
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Γενικά θέματα στην Επεξεργασία Αποβλήτων
  2. Γενικά θέματα στα Φυσικά Συστήματα Επεξεργασίας
  3. Συστήματα Επεξεργασίας Εδάφους
  4. Συστήματα Τεχνητών Υγροβιοτόπων.
  5. Συστήματα Επιφανειακής Ροής
  6. Συστήματα Τεχνητών Λιμνών
  7. Συστήματα Ταχείας Διήθησης
  8. Επαναχρησιμοποίησής Υγρών Αποβλήτων, Δυνατότητες Περιορισμοί Χρήσεις
  9. Νομοθετικό Πλαίσιο Επαναχρησιμοποίησης  

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και πιο συγκεκριμένα με την ανάρτηση πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού (Σημειώσεις για εμβάθυνση της θεωρίας, πρόσθετες ασκήσεις) πέραν αυτού που περιλαμβάνεται στις διαλέξεις της θεωρίας.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Φροντιστηριακές ασκήσεις 13
-Αυτοτελής μελέτη 36
Σύνολο Μαθήματος 75
Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις κρίσεως με βάση τη θεωρία και ασκήσεις/εφαρμογές της θεωρίας (100%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ Α. Ν. TCHOBANOGLOUS G. ΥΓΡΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ Φυσικά συστήματα επεξεργασίας και ανάκτηση, επαναχρησιμοποίηση και διάθεση εκροών 1996 Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Ν. Παρανυχιανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Ν. Παρανυχιανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Αναπληρωτής Καθηγητής Ν. Παρανυχιανάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: