1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 443 | Εξάμηνο Σπουδών | 7ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης | 3 Θ=2, Α=1, Ε=0 | 3 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER110/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα αποτελεί μάθημα επιλογής για την ανάπτυξη συνδυαστικής γνώσης στην αειφόρο ανάπτυξη για μηχανικούς περιβάλλοντος. Η ύλη του μαθήματος εισάγει τους σπουδαστές σε ένα αντικείμενο συμπληρωματικό στις σπουδές τους σε σχέση με τα υπόλοιπα μαθήματα και τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν περαιτέρω γνώση στην αξιοποίηση οικονομικών εργαλείων για την αξιολόγηση μέτρων και πολιτικών που οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη. Το μάθημα αρχίζει με την ανάλυση της σχετικής ορολογίας και την αλληλεπίδραση οικονομίας και φυσικού περιβάλλοντος (βιόσφαιρας). Στη συνέχεια προσδιορίζονται τα κριτήρια και οι προσδιοριστικοί παράμετροι για την αειφόρο διαχείριση, τα πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης. Μη ισόρροπη ανάπτυξη. Γεωργική, βιομηχανική. Ακολουθούν τα οικονομικά της κλιματικής αλλαγής, τα συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης (EMAS, 14000, 50000) και την κυκλική οικονομία. Τέλος αναφέρονται παραδείγματα από τις συναφείς Ευρωπαϊκές πολιτικές. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class όπου είναι αναρτημένο ηλεκτρονικά το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 26 | ||
- Ασκήσεις Πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών | 13 | ||
-Αυτοτελής Μελέτη | 36 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 75 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών |
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Καθηγητής Θ. Τσούτσος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Καθηγητής Θ. Τσούτσος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | Ε. Μπαραδάκης (Μέλος ΕΤΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |