Slide background

Βελτιστοποίηση περιβαλλοντικών συστημάτων

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 335 Εξάμηνο Σπουδών 6ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Ασκήσεις πράξης 4
Θ=3, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER216/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Γνώσεις

Οι φοιτητές θα γνωρίζουν:

  • Μεθοδολογίες βελτιστοποίησης, γραμμικού, μη γραμμικού, δυναμικού προγραμματισμού και Προηγμένες μεθοδολογίες βελτιστοποίησης

Δεξιότητες

Οι φοιτητές θα μπορούν:

  • Να κατανοούν το είδος του προβλήματος στο οποίο ανήκει ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα και να μπορούν να δώσουν της μαθηματική έκφραση του προβλήματος βελτιστοποίησης, να επιλέξουν την κατάλληλη μέθοδο επίλυσης και να μπορούν να προσδιορίσουν την βέλτιστη λύση. Να αναγνωρίζουν ποια μεθοδολογία είναι καταλληλότερη για την επίλυση κάθε είδους προβλήματος. Να εφαρμόζουν τις διδαχθείσες μεθοδολογίες σε προβλήματα περιβαλλοντικού χαρακτήρα
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Εισαγωγή, Ταξινόμηση Μοντέλων Βελτιστοποίησης, Μη  γραμμική  Βελτιστοποίηση, Κοίλα  Σύνολα  και  Συναρτήσεις,  Θεωρήματα  Μαθηματικής Βελτιστοποίησης, Γεωμετρία του Προβλήματος της Μαθηματικής Βελτιστοποίησης.
  • ΚΛΑΣΙΚΗ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προβλήματα Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Πολλαπλασιαστές Lagrange.
  • ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ:  Βελτιστοποίηση σε Προβλήματα Γραμμικού Προγραμματισμού, η Simplex Μέθοδος.
  • ΜΗ ΓΡΑΜΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης χωρίς Περιορισμούς, Μέθοδοι Βελτιστοποίησης με Περιορισμούς, Δυναμικός Προγραμματισμός.
  • ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Εισαγωγή και βασικές έννοιες.
  • ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ  ΜΕΘΟΔΟΙ  ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ: Γενετικοί  αλγόριθμοι, Ασαφής λογική,  Νευρωνικά Δίκτυα

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Εξειδικευμένο Λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 40
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 40
- Φροντιστήρια 12
- Project 33
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Εργασία (Project) (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Μέθοδοι Βελτιστοποίησης Περιβαλλοντικών Συστημάτων, Καρατζάς Γεώργιος, Παπαδοπούλου Μαρία
  • Στοιχεία Βελτιστοποίησης, Ευστράτιος Ε. Τζιρτζιλάκης

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Καθηγητής Γ. Καρατζάς (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: