Slide background

Υδραυλική Ι

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΠ 326 Εξάμηνο Σπουδών 6ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις & Επίλυση ασκήσεων και προβολή βίντεο 4
Θ=3, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα Θεμιτή η γνώση Ρευστομηχανικής
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER260/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στην υδραυλική ανοιχτών αγωγών. 

Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εκπαίδευση των σπουδαστών στις βασικές έννοιες της υδραυλικής ανοιχτών αγωγών, αφού προηγηθεί μια εισαγωγή στην υδροστατική και τη ρευστομηχανική. Αναφέρεται σε μεθοδολογίες υπολογισμού βάθους κατάντη ροής και ενεργειών που θα μπορούσαν να ληφθούν ώστε να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη πλημμύρα, έτσι ώστε ο φοιτητής να αποκτήσει αντίληψη των διαδικασιών και μεθοδολογιών που αφορούν τους ανοιχτούς αγωγούς. Το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ο φοιτητής θα διδαχθεί μαθήματα που αφορούν σχεδιασμό και διαχείριση υδραυλικών έργων, ή ζητήματα διαχείρισης και αντιμετώπισης πραγματικών πλημμύρων. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές των θεμελιωδών ζητημάτων ροής ανοιχτών αγωγών που αντιμετωπίζει ο μηχανικός και τους τρόπους προσέγγισής τους.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:

  • Δύναται να εξηγήσει, περιγράψει ποιοτικά και ποσοτικά φυσικά φαινόμενα που σχετίζονται με δυνάμεις/πιέσεις κινούμενων ρευστών σε ανοικτούς αγωγούς.
  • Αναλύει και υπολογίζει βάθη ροής και πεδία ταχυτήτων ροής σε ανοιχτούς αγωγούς.
  • Παρακολουθήσει μαθήματα που αφορούν σχεδιασμό υδραυλικών έργων
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγή
    • Διατομές ροής
    • Κατανομή ταχύτητας σε ανοικτούς αγωγούς
  • Γενικές εξισώσεις ροής σε ανοικτούς αγωγούς
    • Εξίσωση συνέχειας
    • Εξίσωση Bernoulli
    • Εξίσωση ορμής
    • Αρχή της ενέργειας
      • Συνολική ενέργεια
      • Ειδική ενέργεια
  • Ομοιόμορφη ροή
    • Εξίσωση Manning
    • Μόνιμη ομοιόμορφη ροή σε αγωγό διέλευσης πλημμύρας
    • Βέλτιστες υδραυλικές διατομές ανοικτών αγωγών
  • Ανομοιόμορφη ροή
    • Ταξινόμηση της ροής
    • Υδραυλικό άλμα – λεκάνες ηρεμίας
    • Ειδική ενέργεια – Κρίσιμο βάθος
    • Ανομοιόμορφη ροή - Βαθμιαία μεταβαλλόμενη ροή
    • Ταξινόμηση των διαμηκών τομών επιφάνειας
    • Ροή σε ποτάμια
  • Έλεγχος και μέτρηση της ροής
    • Διατομές ελέγχου
  • Εκχυλιστές

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Επίλυση ασκήσεων και προβολή βίντεο που εστιάζουν στην κατανόηση της θεωρίας που έχει ήδη διδαχθεί. 26
- 4 φυλλάδια ασκήσεων στο eclass. 24
- Αυτοτελής Μελέτη 49
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει 6-9 θέματα τα οποία καλύπτουν ολόκληρη τη διδαχθείσα ύλη:

  • Αποδείξεις θεμελιωδών σχέσεων υδραυλικής.
  • Ερωτήσεις κρίσεως.
  • Επίλυση ασκήσεων.
  • Εικόνες από βίντεο που αποτελούν μέρος της ύλης, στις οποίες οι φοιτητές καλούνται να εξηγήσουν τι θα γίνει και γιατί όταν συμβεί ένα δοσμένο γεγονός. Τα βίντεο αυτά έχουν διδαχθεί στην τάξη και βρίσκονται διαθέσιμα στο eclass.

ΙΙ. Ατομικό project (20%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Μόνιμες ροές με ελεύθερη επιφάνεια, ΚΑΤΣΙΦΑΡΑΚΗΣ Λ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
  • Υδραυλική ανοικτών αγωγών, Πρίνος Παναγιώτης

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Ν.Ε. - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Ν.Ε. - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Δρ. Ε. Γρυλλάκης (Ν.Ε. - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: