1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΑΘ 204 | Εξάμηνο Σπουδών | 3ο |
Είδος μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις | 3 Θ=3, Α=0, Ε=0 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER312/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το περιεχόμενο/αντικείμενο του μαθήματος Πιθανότητες -- Στατιστική έχει σα σκοπό να δώσει στο φοιτητή/φοιτήτρια όλα εκείνα τα γνωστικά «εργαλεία» για να είναι σε θέση να αναπτύξει δεξιότητες για τη: (α) (μαθηματική) ανάλυση και (β) μοντελοποίηση καταστάσεων / φαινομένων στα οποία υπεισέρχεται τυχαιότητα. Η πιθανοθεωρητική σκέψη (μοντελοποίηση της τυχαιότητας) είναι ένα από τα βασικά/θεμελιώδη εφόδια που πρέπει να παρέχει μια σύγχρονη πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Η σημασία της έχει πλέον αναγνωριστεί σε μια ποικιλία πεδίων, πέρα από τις εφαρμογές της στα πλαίσια των θετικών επιστημών. Η χρήση της Θεωρίας Πιθανοτήτων είναι θεμελιώδης για τη λήψη αποφάσεων στο χώρο των επιστημών υγείας, βιολογία, οικονομία κ.α. Επίσης, αποτελεί το (προαπαιτούμενο) βασικό κομμάτι της Στατιστικής που χρησιμοποιείται στην επεξεργασία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων στις θετικές, κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές επιστήμες, στη βιολογία, στην ιατρική κ.α.. Το μάθημα Πιθανότητες -- Στατιστική εισάγει τους φοιτητές/τριες αρχικά σε βασικά πιθανοθεωρητικά μοντέλα συνδυάζοντας τη μαθηματική προσέγγιση με την διαισθητική κατανόηση. Το σημαντικό του κομμάτι είναι μια εισαγωγή στη Στατιστική, καλύπτοντας θέματα εκτιμητικής, διαστημάτων εμπιστοσύνης, ελέγχων υποθέσεων, απλής και πολλαπλής παλινδρόμησης, ανάλυσης διασποράς και θέματα μη-παραμετρικής Στατιστικής. Το μάθημα απευθύνεται στους δευτεροετείς φοιτητές της/του Σχολής/Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης. |
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 39 | ||
- Επαναληπτικές ασκήσεις | 6 | ||
- Παρουσίαση λογισμικού και εφαρμογές σε Στατιστικές διαδικασίες | 6 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 74 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
ή Ι. Δύο Πρόοδοι κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (100%=50%+50%):
ή Ι. Απαλλακτική εργασία (100%) (project): Συγγραφή παρουσίαση θέματος επιλεγμένου από τον φοιτητή/τρια |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Αναπληρωτής Καθηγητής Μ. Πετράκης (Μέλος ΔΕΠ - ΗΜΜΥ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Αναπληρωτής Καθηγητής Μ. Πετράκης (Μέλος ΔΕΠ - ΗΜΜΥ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |