Slide background

Εισαγωγή στον Προγραμματισμό ΙΙ

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κωδικός μαθήματος ΜΑΘ 106 Εξάμηνο Σπουδών 2ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις  (θεωρία & ασκήσεις), εργαστηριακές ασκήσεις 3
Θ=2, Α=0, Ε=1
5
Τύπος Μαθήματος Υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER318/

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις βασικές τεχνικές της ανάπτυξης εφαρμογών μηχανικής για το υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού Matlab. Εισαγάγει τις θεμελιώδεις τεχνικές κατασκευής αλγορίθμων και υλοποίησης τους σε περιβάλλοντα επιστημονικών υπολογισμών για αριθμητικούς και συμβολικούς τύπων δεδομένων.

Αυτό το βασικό μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις θεμελιώδεις έννοιες κατασκευής και υλοποίησης αλγορίθμων διεξαγωγής αριθμητικών και συμβολικών πράξεων μέσω Matlab.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ένας φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναπτύσσει εφαρμογές χρησιμοποιώντας περιβάλλοντα επιστημονικών υπολογισμών για αριθμητικούς και συμβολικούς τύπων δεδομένων.
  • Υλοποιεί αλγορίθμους διαδικασιών κάνοντας χρήση κώδικα μιας υψηλού επιπέδου γλώσσας προγραμματισμού η οποία διαθέτει  πολλές και πολύπλοκες εντολές (Matlab).
  • Ελέγχει την ορθότητα υλοποίησης του αλγορίθμου.
  • Κατανοεί κώδικα εφαρμογών επιστημονικών υπολογισμών, ώστε να είναι εφικτή η επέκτασή του.
  • Γνωρίζει τη χρήση υπολογιστικών συστημάτων τύπου Unix. 
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Κριτική κατανόηση εννοιών/θεωριών και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ευχέρεια στην κατασκευή αλγορίθμων και ανάπτυξη εφαρμογών στον υπολογιστή με το υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Θεωρία: Εισαγωγή στο υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού Matlab. Αριθμητικές Πράξεις. Προγραμματισμός στο περιβάλλον του λογισμικού Matlab - Εισαγωγή μεταβλητών  - Μιγαδικοί Αριθμοί - Μfiles - Συναρτήσεις - Αναδρομικές Συναρτήσεις - Εξωτερικά αρχεία - Πίνακες - Πολυώνυμα - Γραφήματα. Συμβολικές Μεταβλητές και πράξεις - Παράγωγοι - Ολοκληρώματα. Ιστογράμματα - Τρισδιάστατα Συμβολικά Διαγράμματα - Επίλυση Γραμμικών συστημάτων στο λογισμικό Matlab με χρήση του Sympolic Math Toolbox. Ασκήσεις.
  • Εργαστήρια: Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστικών συστημάτων σε περιβάλλον τύπου Unix - Προγραμματισμός με χρήση του λογισμικού Matlab.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και προγραμματισμός σε υπολογιστικά συστήματα με τη χρήση του λογισμικού Matlab. Διαφάνειες σε Power Point.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Εργαστήριο 20
- Αυτοτελής μελέτη 79
Σύνολο Μαθήματος 125
Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ανάπτυξη εφαρμογών για το υπολογιστικό περιβάλλον Matlab και ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας. Συντελεστής 70%.

ΙΙ. Δύο εξετάσεις εργαστηρίου στον υπολογιστή στην υλοποίηση και εφαρμογή της θεωρίας σε πρακτικά προβλήματα εφαρμογών για το υπολογιστικό περιβάλλον Matlab. Συντελεστής 30%.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Προγραμματισμός με τη Χρήση Matlab, Γραββάνης Γιώργος, Γιαννουτάκης Κωνσταντίνος
  • Αριθμητικές Μέθοδοι με Matlab, Cleve B. Moler
  • Matlab: Μια Πρακτική Εισαγωγή στον Προγραμματισμό και την Επίλυση Προβλημάτων, Stormy Attaway 

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Απόστολος Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Αναπληρωτής Καθηγητής Απόστολος Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις:  
Εργαστηριακές ασκήσεις: Χρήστος Γκούμας