1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΑΘ 105 | Εξάμηνο Σπουδών | 1ο |
Είδος μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις | 5 Θ=3, Α=0, Ε=2 | 4 | |
Τύπος Μαθήματος | Υποβάθρου | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Όχι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER307/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα έχει ως στόχο να εισαγάγει τις βασικές τεχνικές της ανάπτυξης εφαρμογών με τον προγραμματισμό Η/Υ για χρήση σε πολλά άλλα βασικά μαθήματα του προγράμματος σπουδών. Το μάθημα εισαγάγει τις θεμελιώδης τεχνικές κατασκευής αλγορίθμων και υλοποίησης τους σε περιβάλλοντα υπολογισμών. Αυτό το βασικό μάθημα στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στις θεμελιώδεις έννοιες κατασκευής και υλοποίησης αλγορίθμων αριθμητικών μεθόδων επίλυσης προβλημάτων μηχανικής σε υπολογιστικά περιβάλλοντα. Ξεκινάει με έμφαση στην κατανόηση του προβλήματος επίλυσης, στην επιλογή κατάλληλης αριθμητικής διαδικασίας επίλυσης και στην κατασκευή του αλγορίθμου της. Στη συνέχεια εισάγονται τεχνικές υλοποίησης αλγορίθμων σε σύγχρονα υπολογιστικά περιβάλλοντα με την εκμάθηση της γλώσσας προγραμματισμού Fortran. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ένας φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να :
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρία: Εισαγωγή́ σε αλγορίθμους. Δομημένος προγραμματισμός. Ανάπτυξη ορθών και γρήγορων αλγορίθμων. Κύρια χαρακτηριστικά σύγχρονων γλωσσών προγραμματισμού. Προγραμματισμός με χρήση των γλώσσας Fortran: Εντολές εισόδου/εξόδου δεδομένων, χρήση μεταβλητών δεδομένων, αριθμητικές πράξεις, επαναληπτικές διαδικασίες, δομές ελέγχου, πίνακες, χρήση αρχείων δεδομένων, υποπρογράμματα και συναρτήσεις. Ασκήσεις. Εργαστήρια: Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστικών συστημάτων σε περιβάλλον τύπου Unix - Προγραμματισμός με χρήση της γλώσσας Fortran. |
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και προγραμματισμός σε υπολογιστικά συστήματα με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Fortran. Διαφάνειες σε Power Point. | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις (Θεωρία) | 39 | ||
- Εργαστηριακές Ασκήσεις | 20 | ||
- Διαλέξεις (Εργαστήριο) | 8 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 33 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 100 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει ανάπτυξη εφαρμογών και ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας. Συντελεστής 70%. ΙΙ. Δύο εξετάσεις εργαστηρίου στον υπολογιστή στην υλοποίηση και εφαρμογή της θεωρίας σε πρακτικά προβλήματα εφαρμογών με χρήση γλώσσας προγραμματισμού Fortran. Συντελεστής 30%. |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Αναπληρωτής Καθηγητής Απόστολος Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Αναπληρωτής Καθηγητής Απόστολος Βουλγαράκης (Μέλος ΔΕΠ- ΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | |||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |