1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κωδικός μαθήματος | ΦΥΣ 101 | Εξάμηνο Σπουδών | 1ο |
Είδος μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις, φροντιστηριακές ασκήσεις και εργαστηριακές ασκήσεις | 5 Θ=2, Α=1, Ε=2 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Υποβάθρου | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER266/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Η Φυσική Ι αποτελεί βασικό μάθημα υποβάθρου αναφορικά με τις απαραίτητες γνώσεις Μηχανικής και Ρευστομηχανικής που θα πρέπει να διαθέτει ένας φοιτητής της σχολής για να παρακολουθήσει επιτυχώς τα μαθήματα εμβάθυνσης στην επιστήμη του Μηχανικού περιβάλλοντος. Η ύλη του μαθήματος αποτελεί φυσική συνέχεια της διδαχθείσας ύλης του Λυκείου, καθώς εισάγονται εκ’ νέου οι βασικές έννοιες της Μηχανικής και Ρευστομηχανικής με παράλληλη χρήση όλων των απαραίτητων μαθηματικών εργαλείων για την ολοκληρωμένη παρουσίαση τους. Οι φοιτητές στη συνέχεια καλούνται να αντιμετωπίσουν σταδιακά αυξημένης δυσκολίας προβλήματα οδηγούμενοι με αυτό τον τρόπο, μέσω μίας ομαλής μετάβασης στην ορθότερη διαχείριση των απαιτήσεων μίας Πολυτεχνικής Σχολής. Παράλληλα με τις διαλέξεις του μαθήματος διεξάγονται εργαστηριακές ασκήσεις που έχουν διττό ρόλο. Αφενός βοηθούν τους φοιτητές στην καλύτερη κατανόηση βασικών εννοιών που παρουσιάζονται στις διαλέξεις, αφετέρου όμως αποτελούν τον προθάλαμο για την εξοικείωση των φοιτητών με το εργαστηριακό περιβάλλον και την εκμάθηση συγγραφής μίας ολοκληρωμένης εργαστηριακής αναφοράς. Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών ασκήσεων οι φοιτητές λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για την επιτυχή παρακολούθηση των εξειδικευμένων εργαστηριακών ασκήσεων που καλούνται να ολοκληρώσουν στα επόμενα χρόνια της παρουσίας τους στη Σχολή. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας και στο εργαστήριο | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και πιο συγκεκριμένα με την ανάρτηση πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού (Σημειώσεις για εμβάθυνση της θεωρίας, πρόσθετες ασκήσεις, προτεινόμενη βιβλιογραφία) πέραν αυτού που περιλαμβάνεται στις διαλέξεις της θεωρίας και στις σημειώσεις του εργαστηρίου. | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις (Θεωρία και Ασκήσεις) | 39 | ||
- Διαλέξεις (Εργαστήριο) | 8 | ||
- Ομαδικές Εργαστηριακές Ασκήσεις | 18 | ||
- Σύνταξη εργαστηριακών αναφορών | 18 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 42 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | I. Προφορική εξέταση πριν από την εκτέλεση κάθε εργαστηριακής άσκησης και αξιολόγηση της παρουσίας του φοιτητή (6%) ΙΙ. 6 ομαδικές (ανά 3 άτομα) εργαστηριακές αναφορές (9%) που παραδίδονται εντός του εξαμήνου διδασκαλίας του μαθήματος ΙΙΙ. Γραπτή εξέταση του εργαστηρίου (15%) ΙV. Γραπτή τελική εξέταση της θεωρίας (70%) που περιλαμβάνει 5 ή 6 ασκήσεις που καλύπτουν το σύνολο της διδακτέας ύλης Σημειώνεται ότι ο κάθε φοιτητής πρέπει να έχει προβιβάσιμο βαθμό (≥5) σε καθεμία από τις παραπάνω διαδικασίες αξιολόγησης |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Καθηγητής Μιχάλης Λαζαρίδης (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ), Δρ. Θεόδωρος Γλυτσός (Μέλος ΕΔΙΠ -ΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Καθηγητής Μιχάλης Λαζαρίδης (Μέλος ΔΕΠ - ΜΗΠΕΡ), Δρ. Θεόδωρος Γλυτσός (Μέλος ΕΔΙΠ -ΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | Δρ. Θεόδωρος Γλυτσός (Μέλος ΕΔΙΠ -ΜΗΠΕΡ) | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: | Θ. Γλυτσός, Α. Σπυριδάκη, Ι. Κανάκης |