Slide background

Ανάλυση επικινδυνότητας

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση Χημκών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος      ΜΠ 451 Εξάμηνο Σπουδών 9ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί  βασικές αρχές της στατιστικής και της ανάλυσης δεδομένων και της λήψης αποφάσεων
  • Αναγνωρίζει τα κριτήρια  λήψης αποφάσεων και την έννοια της επικινδυνότητας στο σχεδιασμό και τη διαχείριση έργων, την έννοια κόστους/οφέλους
  • χρησιμοποιεί κατάλληλα λογισμικά στη λήψη αποφάσεων
  • Εκτιμά την  περιβαλλοντική επικινδυνότητα
  • Διαχειρίζεται έργα με κριτήρια περιβαλλοντικής πολιτικής
  • Αναλύει περιβαλλοντικά δεδομένα
Γενικές Ικανότητες
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Στοιχεία πιθανοτήτων και στατιστικής, θεώρημα Βayes, Διακριτές και Συνεχείς Θεωρητικές Κατανομές πιθανότητας, Στατιστική ανάλυση δεδομένων, Αβεβαιότητα εκτιμήσεων.
  2. Δένδρα λήψης αποφάσεων. Επέκταση του υπολογισμού του κόστους της ρύπανσης με την προσθήκη της απώλειας αξίας ενός αγαθού.
  3. Θεωρία Λήψης Αποφάσεων κατά Bayes (prior and posterior distributions). Επικινδυνότητα και βέλτιστη απόφαση κατά Bayes.
  4. Ανάλυση ευαισθησίας και επιρροή του αριθμού των δειγμάτων στις αποφάσεις.
  5. Χρήση της συνάρτησης απώλειας στην προώθηση περιβαλλοντικής πολιτικής. Οικονομική αξία της πληροφορίας. Μετάνοια και απώλεια ευκαιρίας.
  6. Συσχέτιση επικινδυνότητας και κόστους/οφέλους.
  7. Περιβαλλοντική επικινδυνότητα (ρυπαντές και επιτρεπτά όρια έκθεσης-πρακτικές εφαρμογές).
  8. Ανάλυση επικινδυνότητας υδρολογικών έργων και διεργασιών.
  9. Ανάλυση επικινδυνότητας με χρήση χωρικής ανάλυσης.
  10. Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων για τη διαχείριση υδατικών πόρων.
  11. Η ενσωμάτωση των δεδομένων και της ποιοτικής πληροφορίας στη λήψη αποφάσεων.
  12. Κριτήρια λήψης αποφάσεων (minimax, maximin), εφαρμογές σε θέματα οικονομικής και περιβαλλοντικής φύσεως.
  13. Παρουσίαση λογισμικού Irrigania για την εφαρμογή της θεωρίας παιγνίων (λήψη αποφάσεων) μη σταθερού αθροίσματος στη διαχείριση υδατικών πόρων

 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης

Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Εξειδικευμένο σύγχρονο λογισμικό
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Χρήση νέων τεχνολογιών στην παρουσίαση εργασιών
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 28
- Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 35
- Φροντιστήρια 11
- Project και 2 σετ ασκήσεων 51
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (50%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα

ΙΙ. Αξιολόγηση εργασιών (20%)

ΙΙΙ. Αξιολόγηση Project (30%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ & ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
  • Εφαρμογές Πιθανοτήτων και Στατιστικής στη μελέτη και προγραμματισμό τεχνικών έργων, ALFREDO H., ANG S., TANG W. H. (Μετάφραση, Επιμέλεια Δ. Παναγιωτακόπουλος )

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθ. Π. Γκίκας (Μέλος ΔΕΠ – ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Νέος Επιστήμονας ή Θέση ΠΔ407/80
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Νέος Επιστήμονας ή Θέση ΠΔ407/80
Εργαστηριακές ασκήσεις: