Slide background

Τεχνολογίες Φυσικού αερίου - Βιοαερίου - Υδρογόνου

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση Χημικών Μηχανικών
Κωδικός μαθήματος        ΧΜ 504 Εξάμηνο Σπουδών 9ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες

Διαλέξεις και Φροντιστηριακές Ασκήσεις

3
Θ=2, Α=1, Ε=0
5
Τύπος Μαθήματος Επιστημονικής Περιοχής Ειδίκευσης
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=71

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ανακαλεί τα  ενεργειακά υλικά όπως Φυσικό Αέριο, Βιοαέριο και Υδρογόνο και τις βασικές ιδιότητές τους.
  • Αναγνωρίζει τους τρόπους και τις τεχνολογίες παραγωγής, μεταφοράς και αποθήκευσής τους, τις σύγχρονες τεχνολογίες και ερευνητικές τάσεις για την προηγμένη αξιοποίηση των εν λόγω ενεργειακών υλικών στην παραγωγή χρήσιμων αναβαθμισμένων χημικών προϊόντων και ενέργειας με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
  • Σχεδιάζει δίκτυα μεταφοράς αερίων με σωληνώσεις και αντλίες.
  • Επιλύει προβλήματα με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον για την  αποτελεσματική αξιοποίηση αυτών των πηγών ενέργειας/ αναβαθμισμένων προϊόντων.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Παραγωγή, επεξεργασία, μεταφορά και αποθήκευση Φυσικού Αερίου.
  2. Μηχανική της μεταφοράς ρευστών με σωληνώσεις και αντλίες.
  3. Υπολογισμός προβλημάτων ροής και δικτύων ροής.
  4. Παραγωγή και επεξεργασία Βιοαερίου.
  5.  Αναβάθμιση Βιοαερίου προς μεθάνιο δικτύου ή/και καύσιμο μεθανιο-κινητήρων.
  6. Προηγμένη διαχείριση και χρήση βιοαερίου και φυσικού αερίου για την παραγωγή χημικών προστιθέμενης αξίας και ανανεώσιμης ενέργειας.
  7. Αναμόρφωση, σύζευξη μεθανίου.
  8.  Παραγωγή αερίου σύνθεσης, κυψελίδες καυσίμου βιοαερίου.
  9. Υδρογόνο: Ιδιότητες-Αποθήκευση-Μεταφορά.
  10. Παραγωγή υδρογόνου: Ηλεκτρολυτική παραγωγή και παραγωγή από υδρογονάνθρακες.
  11. Η τεχνολογία της έμμεσης αποθήκευσης/μεταφοράς υδρογόνου (power-to-gas technology)
  12. Χρήση του υδρογόνου για παραγωγή ενέργειας κίνησης (κυψελίδες καυσίμου Η2) 
  13. Χρήση του υδρογόνου για παραγωγή ενέργειας κίνησης (αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων) 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης
  • Στην αίθουσα διδασκαλίας

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 39
- Φροντιστήριο 13
- Εκπόνηση προαιρετικής μελέτης (project) 25
- Αυτοτελής Μελέτη 48
Σύνολο Μαθήματος 125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100% ή 70% στην περίπτωση εκπόνησης προαιρετικής εργασίας) που περιλαμβάνει:
-    Επίλυση προβλημάτων

ΙΙ. Εκπόνηση προαιρετικής εργασίας (30%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Ι. Γεντεκάκης, «Ατμοσφαιρική Ρύπανση: Επιπτώσεις, έλεγχος και εναλλακτικές Τεχνολογίες», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2010, ISBN: 978-960-461-394-6.
  • Ι. Γεντεκάκης, «ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ: Ανάλυση & Σχεδιασμός», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα, 2010, ISBN: 978-960-461-346-5.

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθηγητής Ι. Γεντεκάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Καθηγητής Ι. Γεντεκάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Καθηγητής Ι. Γεντεκάκης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις: -