1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κατεύθυνση | Χημικών Μηχανικών | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 311 | Εξάμηνο Σπουδών | 8ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις | 3 Θ=2, Α=1, Ε=0 | 3 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής Ειδίκευσης | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=70 |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Μέσω του μαθήματος της Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης εξετάζονται εξειδικευμένα θέματα που αφορούν τις εκπομπές αέριων και σωματιδιακών ρύπων στην ατμόσφαιρα και την επίδραση τους στην ανθρώπινη υγεία και το φυσικό περιβάλλον. Δίνεται έμφαση στη δυναμική των ρύπων και στις χημικές ιδιότητες που έχουν κατά την εκπομπή τους ή αποκτούν κατά την παραμονή τους στην ατμόσφαιρα, ώστε οι φοιτητές να κατανοήσουν όλα τα στάδια και να αποκτήσουν μία πλήρη εικόνα της διαδρομής των ρύπων από το σημείο απελευθέρωσης τους μέχρι την τελική εναπόθεση τους στο περιβάλλον (έδαφος, υδροφόρος ορίζοντας, χλωρίδα) ή στους ζωντανούς οργανισμούς (άνθρωπος, πανίδα). Οι φοιτητές καλούνται επιπλέον να υπολογίσουν τις συγκεντρώσεις των αέριων και σωματιδιακών ρύπων μέσα από την εφαρμογή, ευρύτατα χρησιμοποιούμενων σε περιβαλλοντικές εφαρμογές, μοντέλων αέριας ρύπανσης αποκτώντας έτσι πολύτιμα εφόδια για τη μελλοντική τους επαγγελματική απασχόληση ως Μηχανικοί Περιβάλλοντος. Τέλος γίνεται εισαγωγή στους μηχανισμούς εναπόθεσης των σωματιδιακών ρύπων στα διάφορα σημεία του ανθρώπινου αναπνευστικού συστήματος, ένα θέμα που αποτελεί αιχμή της διεθνούς επιστημονικής έρευνας τα τελευταία χρόνια. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class και πιο συγκεκριμένα με την ανάρτηση πρόσθετου εκπαιδευτικού υλικού (Σημειώσεις για εμβάθυνση της θεωρίας, πρόσθετες ασκήσεις) πέραν αυτού που περιλαμβάνεται στις διαλέξεις της θεωρίας. | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 26 | ||
- Φροντιστηριακές ασκήσεις | 13 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 61 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 100 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση που περιλαμβάνει ερωτήσεις κρίσεως με βάση τη θεωρία και ασκήσεις/εφαρμογές της θεωρίας (100%). |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Καθ. Μ. Λαζαρίδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Καθ. Μ. Λαζαρίδης (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | Δρ. Θ. Γλυτσός (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: |