1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κατεύθυνση | Χημικών Μηχανικών | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 444 | Εξάμηνο Σπουδών | 8ο |
Είδος μαθήματος | Υποχρεωτικό | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις και Ασκήσεις πράξης | 4 Θ=3, Α=1, Ε=0 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής περιοχής Ειδίκευσης | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=70 |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα είναι υποχρεωτικό για την ανάπτυξη του αναγκαίου υπόβαθρου για την αξιολόγηση και το σχεδιασμό συστημάτων ανανεώσιμης ενέργειας. Η ύλη του μαθήματος συνδυάζει τη γνώση μαθημάτων προηγούμενων εξαμήνων (θερμοδυναμική, φαινόμενα μεταφοράς, διεργασιών) και δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να αναπτύξουν περαιτέρω ικανότητες και αντίληψη για την αξιοποίηση καθαρών ενεργειακών τεχνολογιών συστημάτων. Το μάθημα ξεκινά με τη συσχέτιση περιβάλλοντος και ενέργειας. Στη συνέχεια γίνεται η συσχέτιση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ηλιακά, φωτοβολταϊκά, βιομάζα, υδροηλεκτρικά, αιολικά, γεωθερμίας, κυματικής ενέργειας) με τα συστήματα ηλεκτροπαραγωγής, παραγωγής θερμότητας/ψύξης. Ακολουθεί η αξιολόγηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις ανανεώσιμες και σύγκριση με τις αντίστοιχες από τις συμβατικές πηγές ενέργειας. Έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση, σύνθεση και διαστασιολόγηση των εφαρμογών ΑΠΕ με παραδείγματα. Τέλος παρουσιάζονται πρότυπες εφαρμογές από την Ελλάδα, την Ευρώπη και διεθνώς. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας της περιβαλλοντικής, οικονομικής και λειτουργικής αξιολόγησης των συστημάτων ΑΠΕ, της διαστασιολόγησης και της επιλογής του βέλτιστου μείγματος. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class όπου είναι αναρτημένο ηλεκτρονικά το σύνολο του εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος | ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 39 | ||
- Φροντιστηριακές ασκήσεις που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών και ανάλυση μελετών περίπτωσης σε μικρότερες ομάδες φοιτητών | 13 | ||
- Εργαστηριακές ασκήσεις | 13 | ||
- Αυτοτελής Μελέτη | 60 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών |
|
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Καθηγητής Θ. Τσούτσος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Καθηγητής Θ. Τσούτσος (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | Ε. Μπαραδάκης (Μέλος ΕΤΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: | Ε. Μπαραδάκης (Μέλος ΕΤΕΠ- ΧΗΜΗΠΕΡ) |