1. ΓΕΝΙΚΑ
Σχολή | Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος | ||
Επίπεδο Σπουδών | Προπτυχιακό | ||
Κατεύθυνση | Χημικών Μηχανικών | ||
Κωδικός μαθήματος | ΜΠ 338 | Εξάμηνο Σπουδών | 7ο |
Είδος μαθήματος | Επιλογής | ||
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες | Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | Πιστωτικές Μονάδες | |
Διαλέξεις, Ασκήσεις πράξης και Εργαστήρια | 5 Θ=3, Α=1, Ε=2/2 | 5 | |
Τύπος Μαθήματος | Επιστημονικής Περιοχής | ||
Προαπαιτούμενα Μαθήματα | |||
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων | Ελληνική | ||
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS | Ναι | ||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) | https//www.eclass.tuc.gr/courses/MHPER161/ |
2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Το μάθημα ασχολείται με την ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ), τους τρόπους διαχείρισης και τον σχεδιασμό των κυριότερων διεργασιών που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία των (ΑΣΑ). Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή αλλά και την εμβάθυνση των φοιτητών στις αρχές ολοκληρωμένης διαχείρισης στερεών αποβλήτων βάσει των χαρακτηριστικών τους. Αρχικά γίνεται αναφορά στην ταξινόμηση και τον χαρακτηρισμό των στερεών αποβλήτων, τις ιδιότητες και τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους. Επίσης παρουσιάζονται τα βασικά στάδια διαχείρισης στερεών αποβλήτων, δηλ. η συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση, ανακύκλωση, επεξεργασία και τελική διάθεση. Γίνεται σύγκριση των διαθέσιμων μεθόδων επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων (κομποστοποίηση, θερμική επεξεργασία, υγειονομική ταφή), παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και τα κριτήρια βέλτιστης επιλογής. Εφαρμόζονται γνώσεις από εισαγωγικά μαθήματα, όπως ισοζύγια μάζας και ενέργειας πάνω σε ειδικά θέματα όπως ενέργεια από απόβλητα (waste-to-energy). Επίσης γίνεται ανάλυση συστημάτων συλλογής στερεών αποβλήτων: σύστημα προσωρινής αποθήκευσης, παράγοντες σχεδιασμού (κάδοι, επιλογή συνολικής χωρητικότητας κάδων και απορριμματοφόρων), σύστημα συλλογής και μεταφοράς (σχεδιασμός διαδρομών συλλογής, αξιολόγηση και επιλογή απορριμματοφόρων, χωρητικότητα, παράμετροι σχεδιασμού, ισοδύναμο ετήσιο κόστος συλλογής και μεταφοράς, παραδείγματα σχεδιασμού), σταθμός μεταφόρτωσης (ΣΜΑ) αστικών στερεών αποβλήτων (δομή και λειτουργία των συστημάτων, διαστασιολόγηση, κριτήρια επιλογής και συμβατότητα τεχνολογιών, χωροθέτηση, ετήσιες δαπάνες, οικονομική αξιολόγηση απορριμματοφόρων με ΣΜΑ). Μέθοδοι υπολογισμού απαιτούμενου αριθμού Χώρων Υγειονομικής Ταφής (ΧΥΤ) ή Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Αποβλήτων (ΟΕΔΑ) σε μια περιοχή μελέτης. Κριτήρια επιλογής θέσεων ΧΥΤ, επιλογή θέσης από εναλλακτικές υποψήφιες. Βιολογικές και χημικές διεργασίες αποικοδόμησης των αποβλήτων. Ποσοτικός και ποιοτικός χαρακτηρισμός των προϊόντων αποικοδόμησης (στραγγίσματα, βιοαέριο). Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής-τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης | Στην αίθουσα διδασκαλίας | ||
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών |
| ||
Οργάνωση Διδασκαλίας | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες) | |
- Διαλέξεις | 39 | ||
- Φροντιστηριακές ασκήσεις | 13 | ||
- Εργαστηριακές ασκήσεις και συλλογή δεδομένων | 13 | ||
- Ομαδικές Εργαστηριακές Αναφορές | 13 | ||
-Αυτοτελής Μελέτη | 47 | ||
Σύνολο Μαθήματος | 125 | ||
Αξιολόγηση Φοιτητών | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
ΙΙ. Διεξαγωγή 4 εργαστηριακών ασκήσεων με γραπτή επεξεργασία και ανάλυση των αποτελεσμάτων (ανά ομάδα) και γραπτή τελική εξέταση εργαστηρίου (30%) |
5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
|
6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ
Υπεύθυνος/η μαθήματος: | Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Διδασκαλία μαθήματος: | Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Φροντιστηριακές ασκήσεις: | Επίκουρος Καθηγητής Α. Γιαννής (Μέλος ΔΕΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) | ||||
Εργαστηριακές ασκήσεις: | Ε. Καστανάκη (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ), Ρ. Σαρίκα (Μέλος ΕΔΙΠ - ΧΗΜΗΠΕΡ) |