Slide background

Ιστορία του Πολιτισμού

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση -
Κωδικός μαθήματος ΚΕΠ 202 Εξάμηνο Σπουδών 4ο
Είδος μαθήματος Επιλογής
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις 3
Θ=3, Α=0, Ε=0
3
Τύπος Μαθήματος Γενικών Γνώσεων
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=44

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει βασικές θεωρητικές έννοιες και τη σχέση υλικού-πνευματικού πολιτισμού.
  • Αναφέρει τις διανοητικές πτυχές των πολιτιστικών σπουδών.
  • Αναλύει τα ζητήματα της κουλτούρας.
  • Διακρίνει το μεταβαλλόμενο πλαίσιο των πολιτισμικών σπουδών. - Εξηγεί τον πολιτιστικό χώρο και τον αστικό τόπο.
  • Διακρίνει τον  πολιτισμό ως πολυσύνθετη κοινωνικο-οικονομική και ιστορική διαδικασία. 
  • Αναπτύσσει κριτική σκέψη και προσεγγίζει ολιστικά/διεπιστημονικά τον πολιτισμό ως συστατικό στοιχείο των ανθρώπινων κοινωνιών
Γενικές Ικανότητες
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγικές επισημάνσεις-μεθοδολογικές/ετυμολογικές διευκρινήσεις.
  2. Ο πολιτισμός ως παραγωγή υλικών αξιών και πνευματικών αξιών.
  3. Η σχέση υλικού-πνευματικού πολιτισμού: αντίφαση και ενότητα.
  4. Η ιστορικότητα των τύπων πολιτισμού ως διαδοχή τρόπων παραγωγής.
  5. Μετασχηματισμοί οικογένειας, κράτους και κοινωνίας.
  6. Βαθμίδες πολιτισμού και κριτήρια περιοδολόγησης.
  7. Συνοπτική ιστορία πολιτισμού: Αρχαιότητα, Μεσαίωνας.
  8. Αναγέννηση και μετάβαση στη νεωτερικότητα.
  9. Θεωρητικές προσεγγίσεις στην Ιστορία Πολιτισμού: κοινωνιολογία, φιλοσοφία, κοινωνική ανθρωπολογία
  10. Πολιτισμός στη νεωτερικότητα και μετανεωτερικότητα.
  11. Ο πολιτισμός της αστικής κοινωνίας.
  12. Πολιτισμός του 21ου αιώνα: 4η βιομηχανική επανάσταση και πολιτιστική παραγωγή.
  13. Μετασχηματισμοί εργασίας και σχέση τέχνης-τεχνολογίας.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 39
- Αυτοτελής μελέτη 36
Σύνολο Μαθήματος 75
Αξιολόγηση Φοιτητών Τελική γραπτή εξέταση 100%

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :

  • Βιβλίο Εύδοξος (30186):  Κοινωνιολογία Πολιτισμού, Φίλιας Β
  • Η εξέλιξη του Πολιτισμού, Ελίας Ν. ,
  • The story of civilization, Durant

-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Culture, theory and critique

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Διδάσκεται από τη Σχολή ΜΠΔ
Διδασκαλία μαθήματος: Διδάσκεται από τη Σχολή ΜΠΔ
Φροντιστηριακές ασκήσεις:  -
Εργαστηριακές ασκήσεις:  -