Slide background

Τεχνική Μηχανική - Στατική

1. ΓΕΝΙΚΑ

Σχολή Χημικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος
Επίπεδο Σπουδών Προπτυχιακό
Κατεύθυνση -
Κωδικός μαθήματος ΜΗΧ 102 Εξάμηνο Σπουδών 2ο
Είδος μαθήματος Υποχρεωτικό
Αυτοτελείς Διδακτικές Δραστηριότητες Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας Πιστωτικές Μονάδες
Διαλέξεις  (θεωρία & ασκήσεις) 3
Θ=2, Α=1, Ε=0
4
Τύπος Μαθήματος Υποβάθρου
Προαπαιτούμενα Μαθήματα  
Γλώσσα Διδασκαλίας και εξετάσεων Ελληνική
Το Μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές ERASMUS Όχι
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος (URL) https://www.eclass.tuc.gr/modules/auth/courses.php?fc=64

 

2. MΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει σαν κύριο στόχο την εκπαίδευση των φοιτητών σε βασικά θέματα της Στατικής των κατασκευών, η κατανόηση τα οποίων είναι απαραίτητη και για επόμενα μαθήματα, όπως η Αντοχή των Υλικών, η Ανάλυση των Κατασκευών, κ.α.

Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στη μελέτη της συμπεριφοράς των απαραμόρφωτων στερεών σωμάτων υπό την επίδραση διαφόρων φορτίσεων και συνθηκών έδρασης, στην κατανόηση των βασικών αρχών σχεδιασμού και ανάλυσης απλών κατασκευών και στην ανάλυση απλών εφαρμογών με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει  τις βασικές αρχές σχεδιασμού και ανάλυσης απλών κατασκευών.
  • Αναλύει  τη συμπεριφορά των απαραμόρφωτων στερεών σωμάτων υπό την επίδραση διαφόρων φορτίσεων και συνθηκών έδρασης.
  • Χρησιμοποιεί κατάλληλα λογισμικά για την ανάλυση απλών εφαρμογών.
  • Εφαρμόζει βασικές αρχές της Μηχανικής των απαραμόρφωτων στερεών.
  • Διαχειρίζεται και αντιμετωπίζει με απλό και αποτελεσματικό τρόπο τα βασικά θέματα και προβλήματα της Στατικής των κατασκευών.
  • Χρησιμοποιεί πειραματικές διατάξεις προκειμένου να μπορεί να μετρήσει τις βασικές παραμέτρους και μεγέθη απλών κατασκευών.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη Εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το περιεχόμενο του μαθήματος συνοπτικά περιλαμβάνει τα ακόλουθα θέματα:

  1. Γενικές αρχές της Τεχνικής Μηχανικής.
  2. Σύνθεση δυνάμεων υλικoύ σημείου και στερεoύ σώματoς.
  3. Μονάδες μέτρησης.
  4. Iσoρρoπία υλικoύ σημείου και στερεoύ σώματoς.
  5. Δυνάμεις, ροπές, ζεύγη, αναγωγή δυνάμεων και ροπών.
  6. Iσoστατικoί φoρείς: βασικά είδη στήριξης και φόρτισης.
  7. Διάγραμμα ελευθέρου σώματος.
  8. Δικτυωτoί και ολόσωμoι φoρείς.
  9. Ανάλυση ισοστατικών φορέων δοκών & πλαισίων: διαγράμματα εντατικών μεγεθών.
  10. Εύκαμπτoι φoρείς.
  11. Κέντρα βάρους. 
  12. Ευστάθεια.
  13. Τριβή. 

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τρόπος Παράδοσης Στην αίθουσα διδασκαλίας
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
  • Εκτεταμένη χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία.
  • Υποστήριξη εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Οι εργασίες εκπονούνται με χρήση λογισμικού: WORD, EXCEL, POWERPOINT, αλλά και εξειδικευμένου λογισμικού ανάλυσης απλών κατασκευών.
  • Η επικοινωνία με τους φοιτητές πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εκμάθησης e-class.
Οργάνωση Διδασκαλίας Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου (ώρες)
- Διαλέξεις 26
- Διαλέξεις ασκήσεων στην εφαρμογή μεθοδολογιών 13
- Ατομικές εργασίες εξάσκησης 18
- Αυτοτελής μελέτη 43
Σύνολο Μαθήματος 100

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (75%): Επίλυση χαρακτηριστικών προβλημάτων.

ΙΙ. Ατομικές εργασίες (Projects) (25%)

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • F.P. Beer, R.E. Johnston, D. Mazurek, E.R. Eisenberg, Στατική, 11η Έκδοση ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε., 2012. (Κωδ Εύδοξος 22694253)
  • R.C. Hibbeler, ΣΤΑΤΙΚΗ, ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΦΟΥΝΤΑΣ, 2010. (Κωδ Εύδοξος 4321)
  • M. Kraige, ΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ, ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ ΦΟΥΝΤΑΣ, 2013. (Κωδ Εύδοξος 33074320)

6. ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Υπεύθυνος/η μαθήματος: Καθηγητής Ι. Τσομπανάκης (Μέλος ΔΕΠ - XHΜΗΠΕΡ)
Διδασκαλία μαθήματος: Καθηγητής Ι. Τσομπανάκης (Μέλος ΔΕΠ - XHΜΗΠΕΡ)
Φροντιστηριακές ασκήσεις: Ε. Κουτσογιαννάκη (Μέλος ΕΔΙΠ- XHΜΗΠΕΡ)
Εργαστηριακές ασκήσεις:  -